Merhaba,
Bir yönetici ya da bir işletmenin sahibi olarak kurumunuzun var olan İLETİŞİM KANALLARINI ve çalışanlarınızın birbirleriyle, yöneticileriyle ve müşterilerinizle olan İLETİŞİM TARZLARINI gözden geçirmenizi istesem neler fark edersiniz?
Doğru iletişim, bir işletmenin başarısında büyük bir etkendir. Bu sebeple, yöneticilerin işletme içindeki iletişimin ne kadar başarılı veya başarısız olduğunu anlaması son derece önemlidir.
Çünkü Yapılan araştırmalar;
İş hayatında başarının %85' inin doğru iletişime dayandığını,
İş hayatında kusurların %75' inin iletişim eksikliğinden kaynaklandığını,
İş hayatında kayıpların %80'ninin ise başarısız iletişimden dolayı olduğunu ortaya koyuyor.
- İletişim kanallarının doğru seçilmesi, hızlı ve anlaşılır olması, iletişimin verimli ve etkili şekilde gerçekleştirilmesini sağlar. Kurum içinde yazışma veya toplantılarda kullanılan dilin de açık ve net olması, çalışanların üst düzey yöneticiler ile veya birbirleriyle doğru şekilde iletişim kurmalarını sağlar. Bu sayede mesajlar doğru bir şekilde iletilir ve çalışanların işletme içindeki başarıları artar. Başarılı bir işletme için doğru iletişim, kritik bir öneme sahiptir.
Kurumunuzdaki iletişim hakkında fikir sahibi olmak, değerlendirmek isterseniz sizin için aşağıda soru listesi hazırladım. Soruların cevaplarını belirleyerek, üzerinde düşünerek kurum içi iletişiminizin durumu hakkında daha net fikir sahibi olabilirsiniz. Değerlendirmeleriniz sonucunda, kurumunuzda daha verimli bir iletişim sağlayarak çalışanlarınızın daha efektif bir hizmet verdiklerinden emin olabilirsiniz.
İşletmenizi değerlendirmeniz için sorular,
*Finansal ve operasyonel raporlar üretiliyor mu? Üretiliyorsa ne sıklıkla raporlanıyor ve size geliyor?
*Hangi finansal ve operasyonel raporlar üretiliyor?
*Bu raporlar iletişim için yeterli mi? Ne tür bilgiler geliyor? Ne tür bilgiler gelmiyor? ve Neden gelmiyor?
*İşletmenizde hangi iletişim kanalları kullanılıyor? (Yüz yüze toplantılar, telefon ile konuşma, e -mail, WhatsApp…vb.)
*Kurumsal iletişim kanallarınız başarılı mı?
*Yanlış anlaşılmalar, gecikmeler en çok hangi kanalı kullandığınızda oluyor?
*Çalışanlara hangi bilgiler sağlanıyor? Düzenli toplantılar var mı?
*Asansör konuşmaları etkin olarak uyguluyor musunuz?
*Yöneticileriniz düzenli olarak hangi bilgileri aktarıyor? Bu bilgiler hedeflere uygun mu?
*Raporlara ilişkin geri bildirim alıyor musunuz? Geri dönüş yapanlar kimler ve ne kadar sıklıkla yapılıyor?
*Kurum yöneticilerinin çalışanlar üzerine iletişim geliştirme için aksiyon planları var mı?
*İşletmenizde çalışanlarınızın çoğu çözüm odaklı mı sorunun bir parçası olarak mı sizinle iletişime geçiyor?
*İç yazışmalarınızda kurum kültürünü koruyabiliyor musunuz?
*Kurum dışı her türlü iletişimde yazılı/sözlü kurumsal bir dil kullanılıyor mu?
Umarım bu sorular, işletmenizde kurumsal iletişimde ne tür iyileştirmeler yapmanız gerektiği ile ilgili fikir edinmenizde size faydalı olur.
Çok güzel bir hafta diliyorum.